EINDELIJK GELUKT: EEN BEDRIJFSBLOG VOOR PUUR* AMSTERDAM

Anna-Maria
op zondag 29 juli 2007 om 22:41 uur

 

Dit wilde ik al zo lang. Een businessblog van Puur* Amsterdam. www.puuramsterdamlog.web-log.nl

Samen met de Puur Amsterdammers op kantoor beginnen we maandag officieel met het opschrijven van de avonturen, recensies en Amsterdamse verhalen.

Eindelijk een vaste plek waar ik al mijn liefde voor de stad in kwijt kan. Lijkt me zo leuk de reacties na een event te lezen of mensen te inspireren naar een plek in Amsterdam te gaan...zomaar omdat de Puur* Amsterdam log het geweldig vindt.

Natuurlijk is de lay out nog niet af. De hoofden van het team moeten er nog op. meer links, die reactiecode moet ik nog ongedaan maken. het moet groeien.

Maar wat vinden jullie ervan? Ben ik iets vergeten?

Reacties op EINDELIJK GELUKT: EEN BEDRIJFSBLOG VOOR PUUR* AMSTERDAM

Nirvana 30/07/2007 | 11:18 uur
Hoe wil je dat ik dit begrijp? Bloggen als onderdeel van de rat race? (Hier schreef je toch ook al honderuit over Amsterdam?) Kortom: waarom zou je?
 
Jolie 30/07/2007 | 15:06 uur
Heel mooi en sfeervol Anna-Maria! natuurlijk schrijf je hier ook over je werk, maar wat je hier schrijft heeft een persoonlijker invalshoek, denk ik, en staat temidden van verhalen over kinderziektes en vakanties, ik begrijp de 2deling/scheiding best..
 
mack 30/07/2007 | 15:29 uur
Ja, je bent wat vergeten. Maar ik wil geen spelbreker zijn dus ik zeg niks.
 
Jan Hamelink 01/08/2007 | 09:23 uur
Misschien een kolommetje voor kleintjes? Met kleine ervarinkjes, maar ook gebeurtenissen en evenementen/tjes? Kortom, meer kleine dingen delen waar A'dam vol van is. Tenminste, dat denk ik dan. Als ik zaag moet je het zeggen hoor. Nee Mack, jij niet.
 
mack 02/08/2007 | 08:38 uur
@Jan: Ze is vergeten de licence-agreement met web-log te lezen.
 
anna-maria heeft gelijk 03/08/2007 | 01:34 uur
@mack het is allemaal legaal hoor. ik betaal voor deze web-log. echt waar.
 
anna-maria heeft gelijk 03/08/2007 | 01:34 uur
@mack het is allemaal legaal hoor. ik betaal voor deze web-log. echt waar.
 
anna-maria heeft gelijk 03/08/2007 | 01:36 uur
@ nirvana jolie snapt het. het is de bedoeling dat het team op kantoor mee schrijft en de klanten mee kijken met de dingen die we doen en beleven. klantenbinding dus.
 
anna-maria heeft gelijk 03/08/2007 | 01:37 uur
@nirvana maar je hebt wel gelijk...het is niet voor niets dat ik op dit rare tijdstip weer op kantoor mee doe aan de ratrace. het vlees is zwak.
 
anna-maria heeft gelijk 03/08/2007 | 01:39 uur
@ jan hamelink bedoel je een extra lijst met zgn 'pareltjes'van amsterdam/? of letterlijk iets voor kleintjes?
 
anna-maria heeft gelijk 03/08/2007 | 01:39 uur
@ jan hamelink bedoel je een extra lijst met zgn 'pareltjes'van amsterdam/? of letterlijk iets voor kleintjes?
 
Nirvana 04/08/2007 | 10:44 uur
@Anna-Maria: Zo wordt het toch op een bepaald moment minder leuk? Zo'n bedrijfsblog hebben is niet verplicht. Als je op internet aanwezig bent met een home page dan is dan lijkt me dat meer dan genoeg. Natuurlijk kan het. Maar niet alles wat kan, moet je doen. Is Anna-Maria een verlengstuk van een stuk technologie (wat onder andere door web-log geleverd wordt) of maakt ze er handig gebruik van? Ik stel me dat soort vragen ook wel bij andere mensen, mezelf incluis.
 
anna-maria heeft gelijk 04/08/2007 | 22:10 uur
@ nirvana ik heb de wereld waarin ik werk zien veranderen. Ooit kwam ik aan opdrachten door goodwill en complimenten en zorgeden die complimenten weer voor reclame= nieuwe klanten. Nu is google god. Bedrijven en afdelingen van bedrijven vragen niet meer op verjaardagen/ aan de buurvrouw of een afdeling verder naar een goed evenementenbureau, maar gaan zoeken op het web. Heel onpersoonlijk en ook heel gevaarlijk. Want de site kan mooi zijn maar het gaat toch om veel geld en vertrouwen. Daarom hoop ik met de bedrijfsblog Puur* Amsterdam 'smoel'te geven en mensen te laten zien/lezen hoe goed we zijn. Weet trouwens nog steeds niet wat jou werk is en ben erg benieuwd naar je dilemma en de oorsprong van je mijmering. Doe je iets technisch bij een Univ?
 
Nirvana 05/08/2007 | 00:25 uur
@Anna-Maria: In hoeveel jaar voltrok zich die verandering? Het beeld dat ik bij jouw bedrijf had en heb, is dat het heel goed gaat. Ik kan me voorstellen dat je dit doet, maar ik ben nog steeds niet zeker of het noodzakelijk is. De oorsprong van mijn mijmering heeft heel weinig met mijn werk te maken. Dat ik ergens universitair docent ben is daarbij ook niet van belang. Het is een algemene vraag naar de rol van technologie in het dagelijks leven. Het fascineert me al langer. Als ik een laptop van mijn favoriete merk koop is dat niet noodzakelijk en alleen mijn eigen belang of zelfs dat van mijn medemens. Het door jou genoemde Google is een mooi voorbeeld van hoe het mis kan gaan. Het bedrijf heeft als slogan "don't be evil". Ze speelt (net als Microsoft een Yahoo!) een nogal dubieuze rol in China wat betreft de vrijheid van meningsuiting. Dit staat in een rapport uit 2006 van Amnesty International: "In Amnesty Internationalxe2x80x99s view, the arguments advanced by Yahoo!, Microsoft and Google to defend their position do not stand up to scrutiny." Daar was redelijk recent het volgende nieuws over: http://www.amnesty.org.uk/news_details.asp?NewsID=17356 Jij hebt bijvoorbeeld recent de reclame boven je web-log weggekocht. Je logt al langer voor je eigen plezier hier. Je dacht voorheen dat je hier een gratis plek had. In wiens belang was dat bloggen ook alweer? :-)
 
Plaats jouw reactie